I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, October 31, 2010

..cedih..

hari ni hati kecik ni cedih..
sbb???
syg kite tu cakit..
cian die...
keje tadi kene ujan..
pale die dicerang fening2 lalat..
hehehehehe...


cmpai kite cll die tak angkat2...
hehehehe..
cian awk...


sye risau awk..
walaupong tak terok..
tak taw nape???


hmmmm..
awk rehat ye...
maseh cll sye blik..
ricau ni pong kurng sikit...
sbb???
dah degar cuare awk..
hehehe..


hope esok awk ok..
boleh keje degn selese...
pas ni awk kene celubong bdn awk kai baju ujn ea..
hehehe...
nnti tak fening lalat lagi..
hehehe..


p/s :: walaupong sikit sye punye wisau huhu tuhan je tau..tak taw nape awk...mamam obat lau tak baik ok...

Thursday, October 28, 2010

..ku bahagia disaat ini..

alhamdulilah syukur kehadratnya...
hari ni aku bahagia..
sampai bengang pong ada..
nk tau kenapa???
ada la 1 mamat ni care dtg kat jima mcm nk amik lesen dah siap..
y aku ni  pong budus berkoba2 kuarkn buku kuar lesen..
peh nsib baik la tnye byk kli...
die nk ape dtng??

tp dah TERBENGGANG dah..
hehehehehe..
ah tak pe la..
hehehehe...
last2 aku boking kn class teori lori dan praktikal..
boleh gitu??
so bengang..
hehe...

1 kes lagi...
semlm2 aku tk msg or cll die..
tak tau la nape?? ngtok sesgt2...
hari ni aku tahankn mata..
huhu..die takot aku dh tido dulu die msg aku awl2..
hehehehe...
adan muke awk..   : P
hehe...
die pon cll aku jp..
hehehehehe...
hepi....
coz rindu kat die..
hehehehe..

awk maseh cll saye hari ni...
hehehehe..
sye sgt2 hepi n selesa degan awk..
hope kekal smpai bile2 hepi sya ni...
jgn wat saya mara or sesuatu y sya tak suke ye..
koz bile sya dah start tak suke or benci smpai bile2 bende tu akn melekat..
so sya tak nk bile awk, sya jdi mcm tu..
tak moh ea....
sbb sya dah syg awk.. :D
susah lau sya dh syg ni...
huhu...

awk bile kite nk deting ea???
rindu r kat awk...
uhmmm...
udah2 la keje...
deting kene igt jugak..
heheheehe..
ape la sya ni hasut2 awk kn..
jhat...
tapi jwpn awk mesti mcm ni
TAK PE SAYA TAK KISAH..
hehehehe..

awk2...
dah sebulan lebih kite kenal..
cepat je masa berlalukn..
tak lame lagi raya haji lak tiba..
huhu...
saya pong tak tau blik kg ke tak awk??
rase mcm tak..
cuti pong tak pnjng..
sehari tak silap..
hhehehehe..

hai awk y saya tak jemu2..
mkin sari mkin igt je kat awk..
oh..boleh gitu..
eee pe la aku ni pasan lak....
hehehehe..
boleh ke???
mmmmmmm....
awk???
mcm mana lak???

hmmm..
sya dh ngtok dah..
k la nk msok tido...

p/s: mlm ni mesti saya tido nyeyak..ubt windu sya awk dh ubtkn....maseh awk.... :D <3

Sunday, October 24, 2010

...COPY DARI KOMEN FB...

DRPD MANGKOK :
la yke........slh org kot......
aq igt kn sampah td....
klu dh sampah kne buang redha je r kn...
DARI AKU :
SKANG SAPE YG SMPAH???KO KN SBB KO PERASAAN AKU CKP DE ORG MENYEMAK KAT KG AKU....SO SMPAHNYE KO LA..
TAK SEDAR DIRI...KOYG TAK REDHA..
WAHAHAHAHA....BUDUS...


DRPD MANGKOK :
sbb abg aq ni pnh knal ngn sampah sorg ni,lpas abs pkai je abg aq buang r sampah sorg ni....
tp klu smpah 2 nk mrh x leh jgk sbb adt dunia kn??cinte monyet ktkn....
hahaha....
DARI AKU :
(APE LA KO BEBEL LARI TOPIK R...DAH TAK ADE MOTIF NAK SKITKN ATI AKU TAK YAH BEBEL BENDE LAIN OK....WAHAHAHA BUDUS PUNYA ORNG....
CIAN2....


DRPD MANGKOK :
ko ckp aq ni budus ea td kn??
DARI AKU:
ADE AKU SEBOT NAME KO KE MANGKOK
PERASAAN SEY..
ALAMK PAYAH ADE ORNG PERASAAN...


DRPD MANGKOK :
utk pngtahuan ko r sbodoh2 aq pn x r smpai msok class 5 kemanusiaan class krng pndai kt skola BBU...
DARI AKU:
(PEGI LA MMPOS ADE AKU KESAH,KO JELES TAK PAT CLASS MCM AKU KAN..TU PASAL KO CKP MCM NI..BUDUS...)


DRPD MANGKOK :
aq ni bkn nk bngge r sbb x dikategeri kn bdk budus yg ko ckp 2 tp sblom ckp org budus tngok r diri dlu....
DARI AKU:
(ORG PANDAI MANE NK NGAKU DIRI TU BUDUS KAN)SO JGN LA NAK PASAN...
MMNG BUDUS...HAHA... PERASAAN SEY..


DRPD MANGKOK :
klu ko rse ko bkn sampah yg aq mksod kn aq mntk maaf ea...mngkin aq slh org...
DARI AKU :
MUKE KO MINTAK MAAF..
TGGU MMPOS BARU SEDAR DIRI...
WAWAH...BUDUS...
UPENYE TERASE....APE AKU CKP...WAHAHAHAHAHA....
LAIN KALI JGN TYANG MUKE LOO KAT  KG AKU..
WAT SEMAK.....KO PHM NME SEMAK....???
KO TAK FHM KN...SBB KO BUDUS...
SO TAK PAYAH NK TERHEGEH2 NK JLN2 KE APE KE TUK BAZIRKN MINYAK KETE KO TU KAT KG AKU....ORNG KG AKU PON TAK MENYEMAK KT KG KO OK...
TQ...TU JE NK BG TAU WAT PENGETAHUANKPD  MANUSIA BAJET PANDAI....




CHOW....

Friday, October 22, 2010

WA BINGET!!!!

HARI NI AKU DPT TAU...
MAK AKU CKP DE 1 MANGKOK NI TRUN KG AKU...
WAT PE SEY KO TAYANG MUKE KO KAT KG AKU..
KO CARI APE???

KWN KO???
MCM KAT PAT KEJE TAK BOLEH JUMPE KN..
EA KO TAK YAH R NAK TAYNG2 MUKE KO KT KG AKU...
WAT SAKIT MATE,HATI KG AKU R...

INGAT EA!!!!!
AKU DPT TAU KO DTG KG AKU..
KETE KANCIL KO TU AKU BAKAR....
WA BINGET BILE TAU KO SEMAKKAN MUKE KT KG NI...

KO TAK YAH R NK BAZIR2 MINYAK KETE KO DTG KG AKU...
KO BUKAN KAYE PON....
OPSSSSSS...TERLEPAS CKP..
TP MMNG BETUL PE...
BELAGAK KAYE...
ORG TAK SEDAR DIRI...KN.....

PANAS2 HATI AKU....
HARI NI NAK MARAH2...
NASIB BAIK AKU TAK JMPE KO..
LAU JUMPE AKU SEPAK KO LAJU2....

PUAS SIKIT HATI AKU NI...
TAK NK CM CI...... LAK MUKE KO DTG KG AKU...
PEH!!!!
MMNG DASAR MUKE VAVI.....SIA.........
CI..... PUNYE MANUSIA.....
ADE HATI LAGI NK SEMAK MUKE KAT KG NI...

TAK PON KO NK CARI MANGSE KEADAAN KAT KG AKU...
SUME ORNG KO NK KENCING,BODOH2KN,KAKI BELIT,KAKI KIKIS,KAKI SANGGAP...
YE TAK???

BODOH LA LU...
DAH LUDH JLAT BLIK...
MUKE TMBOK...

CPT2 LA KO MMPOS..
AKU TAK YAH MAKI HMUN KO LAGI..
HATI AKU PON TAK SAKIT GILE VAVI..
MANGKOK.....



P/S: KPD KORNG YG KENL SAPE AKU CKP NI BERHATI2 LA EA..JGN SMPAI TERKENE...MNGKOK NI TAK BHAYA MANE,DIE PNGECUT.. TP KKI BELIT,PENIPU PD GEGURLS....BE CAREFULL..

Sunday, October 17, 2010

-penat! penat! penat!-

hari ni aku nak ngadu kat korang...
3 hari ni aku stret keje bertubi2 cm gile...
ok start hari jumaat...
mmbe aku  MC..
coz sakit yg tak dpt dielakkn...
nsib baik keje time jumaat tu tak byk gile..
lau tak aku pon boleh jadi GILE...


ok hari berikutnya..
hari sbtu or saturday...
peh!!!!....
mmbe aku bahagian akuan lak cut 2 harii....
mmng busy GILE r..
pagi2 aku wat tamprin...
lepas setel tamprin aku way paymen lak..
KPP,TEORI MOTO,TEORI KETE...
peh!!!!!.
tak nk byk lakkan paymen nak wat..
dengan sistem barunya lagi..
nasib baik aku teyre..
hahahahahaha...
so penat....


hari ni lak ahad 17-10-2010..
hari ni dengan sejarah nye,...
aku langsong tak turun mkn tengah ari...
sbb pagi2 cm biase wat tamprin...\
TEORI KETE gan LORI
pas tu...hari ni gak ada GDL...
kalu korang boleh wat keje 3 in 1...
tamprin teori,GDL gn paymen..
tak boleh kan...
ahlamdulilah la aku leh buat semuanya...
cehwah...
bange jap... :)hehehe...


2 hari ni la aku dpt OT..
huhuhu..
pat wet lebih cikit je...


penat,.penat..penat..and  penat...


penat! penat! penat!..
tapi best..
berbaloi2...
 hahahahaha...
kak asna tggu hari cuti aku sbtu ahad bulan 11 ni k..
hehehehehe..
kau lak ngti tmpat aku...
peh!!!!!..
comfrem ko BENGIT....
hahahahaha...


smpai keje aku kat pat keje aku bawk blik..
huhu....
akhirnya hari ni aku merdeka..
esok kak asna dah keje..
selase aku dah cuti..
huhu boleh balas kepenatan aku....
ress puas2...


tlong picikan badan sye..
boleh????/
mesti tak moh kan...
:( hehehehe..


p/s : thaks kong yg bekerje pd hari tersebot..rygan cikit je...maseh2 membantu ku wlaupon aku rse agk  teres sbb terlalau byk nk puch keje...

Friday, October 15, 2010

KaKi NoVeL

sambungan....
BAB 12
"ADUH,bosannya...!Apa aku nak buat ni?"Aku mula resah sendiri bila hujung minggu begini.Selalunya aku melepak sahaja di tepi sungai,tetapi kerana kesibukan kerja,dekat sebulan juga aku tinggalkan hobiku itu.
               Tiba-tiba telefon di atas meja di ruang tamu berbunyi.
               "Assalamualaikum."Aku memberi salam kepada orang di sana.
               "Waalaikumussalam Kak Miera."Lembut kedengaran suara di hujung talian membalas salamku.
               "siapa ni?'
               "Linlah!Apalah akak ni?Tak kenal Lin...Sedih hati Lin,tau!"
               Aku tergelak apabila Shazlin merajuk dengan kealpaanku.
               "Alaihai...Minta maaflah dik.Akak tak berapa cam suara Lin...Dah la lembu sangat,mendayu-dayu pulak tu!"usikku.
                "Akak tengah buat apa tu?"tanya Shazlin.
                "tengah buat bodoh!"tambahku sambil tertawa.
                "Akak!!!" rajuk Shazlin mula berkembang.
                "Okey...okey...akak tengah bosan gila ni...!"Aku terangkan keadaanku yang sebenar.
                "Baguslah kalau macam tu!"
                aku terasa kelainan di dalam kata-katanya.Apa maksud kenyataan Lin tadi?
                "kenapa pula bagus?"tanyaku.
                "Kita pergi Genting Highlands nak tak?"pelawa Shazlin dengan suara yang tiba-tiba berubah ceria.
                "Genting highlands?Bila? Sekarang ke?"Memang aku benar-benar terkejut dengan cadagan serta pelawaannya itu.Biar betul!
                "Iyelah sekarang!Malam nanti kita baliklah,"terang Shazlin.
                "Akak kena tanya mama dululah,"luahku.
                "Oky,akak tanya mama akak.Pastu telefon Lin balik,bagitau sama ada jadi atau tak!"arah Shazlin bagaikan ketua ekspedisi.
                Setelah meminta kebenaran daripada mama,aku segera menelefon Shazlin untuk memberitahu persetujuanku dengan janji akan pulang semula ke rumah tika malam menjelma.
                Aku segera bersiap dan setengah jam kemudian kereta toyota Harrier putih sudah terparkir di hadapan rumahku.Aku bergegas ke pintu setelah menyalami mama,tidak mahu tetamuku tertunggu-tuggu akan kedatanganku.Sudahlah pergiku berjemput dan pulangku berhabtar,aku tidak mahu terus menyusahkan shazlin dengan kelewatanku pula.
                Langkahku terhenti apabila melihat Tuan Megat kaluar dari keretanya dan diikuti oleh Shazlin.
                "Kenapa Lin tak cakap abang Lin ikut sekali?'bisikku apabila Shazlin menghampiriku.
                "Akak tak tanya pun?"Selamba sahaja shazlin menjawab.
               Aku tidak bertanya dengan Lin ke tadi?Aku mula berkerut-kerut dahi memikirkan kesilapanku tadi.
              "kita bertolak sekarang."
              Tuan Megat bersuara bila melihat aku tercegat sahaja di sisi keretanya.Dengan kaca mata hitam yang dipakainya membuatkan ketampanannya terserlah.
              Memang Shazlin sengaja hendak mengenakan aku kerana dengan muka toyedi duduk di belakang dan Tuan Megat segera membuka pintu kereta di sebelah pemandu untukku.
              "Miera sihat?"tegurnya.
              chewah!ambil berat sungguh tentang aku walaupun di hadapan adiknya.
             "Alhamdulilah sihat,"jawabku.Ringkas dan padat yang tidak memungkinkan dia untuk bertanyakan tentang kesihatanku lagi.
             "Lin,kawan lin tu tunggu di mana?'tanya Tuan Megat pada Shazlin yang duduk di tempat duduk belakang.
             "Dia tunggu dekat tol Gombak,ayah dia hantar kat situ."
             Mendengarkan jawapan Shazlin menjadikan aku bertambah pelik.berapa ramai yang akan pergi?Yang tertera di kepalaku ketika itu adalah 'Rombongan Cik Kiah ke Genting Highlands.'
              "Lin ajak kawan dia sekali,"beritahu Tuan Megat ,seolah-olah dia dapat membaca apa yang aku fikirkan.
             Aku hanya mengangguk sahaja.Yalah,takkan aku nak membantah.Siapa aku hinggakan mempunyai kuasa veto untuk membangkang?Sedangkan aku sendiri pun hanya menumpanh!
             Apabila sampai di tol gombak,kami menunggu kawan Shazlin.Lebih kurang sepuluh minit menunggu,barulah kawannya itu tiba.
             Tuan Megat terus menggerakkan kenderaannya dengan penuh hati-hati hingga tiba ke destinasi.
              Sampai di puncak Genting,aku ditinggalkan berdua dengan Tuan Megat oleh Shazlin dan kawannya.Aku rasa segalanya memang telah dirancangkan oleh mereka berdua.Sakitnya hati ini.Adik dan abang satu kepala.Kalau diikutkan rasa sakit hatiku,mahu sahaja aku hantukkan kepala kedua-duanya,biar puas hatiku.kalau aku tahu akan jadi begini lebih baik aku lepak sahaja di rumah.
             "Miera,kenapa ni?'Lembut suara lelaki itu bertanya.
             "Kenapa buat saya begini?'luahku tidak puas hati.
             "Apa yang saya dah buat pada Miera,cuba cakap?"
             Lelaki ini tidak tahukah yang hatiku sakit dengan rancangan bodohnya ini!
             "Ini semua rancangan siapa?"
             Aku berdiri di tepi batu besar yang ada di situ.Sakitnay jiwa bila berhadapan dengan lelaki ini.Lelaki yang sentiasa serius serta mempunyai pandangan yang tajam.
              "Miera,pandagan saya!"pintanya.
              Aku buat kepala gila aku tanpa mengendahkan permintaannya dan membuatkan dia berdiri di hadapanku.Pandangannya yang tajam membuatkan aku tertunduk.Aku thu dia cuba mengawal perasaan marahnya dengan perangaiku.Lantaklah,siapa suruh kelentong aku?Pantang aku kalau ditipu!Memang nak kenalah orang itu!
              "Miera,jangan begini.Saya pun tak tahu tentang rancangan ni.Lin kata nak pergi Genting highland dan mintak saya pandu dengan alasan dia takut nak bawa kereta ke sini sebab banyak selekoh.Bila dah dalam kereta tadi baru saya tahu...sebab dia suruh saya ambil Miera dulu sebelum ambil kawannya,"terangnya bersungguh-sungguh.
              "Tuan,perkara yang paling saya tak suka adalah ditipu.Takkan tuan satu rumah dengan Lin tak tahu tentang rancangannya?"Sangkal akal warasku yang mula mahu memuntahkan kemarahan.
              "Betul Miera.Saya tak tahu.Kenapa susah sangat awak nak percayakan saya?"tingkahnya dengan wajah seriusnya semula.
               "Tuan..."Kata-kataku terputus apabila dia pula mula bersuara.
               "Saya cubit mulut comel awk tu kalau sekali lagi awak panggil saya tuan!"
               Aku cepat-cepat menutup mulutku.Gila ke dia ni  nak cubit mulut aku?Buatnya bengkak,naya aje!kalau bengkak dan seksi macam Angelina Jolie takpe juga,tapi salah cubit,jadi mulut itik betina,husy idaklah teman...!
               "Dah,mari kita pergi ke tempat games kat sana,cari Lin dan kawannya.Miera boleh tanya sendiri kalau masih tak percaya."Tuan Megat menarik tanganku.
               "Apa ni main tarik-tarik!"Aku mematikan langkah sambil merentap tanganku dari pegangannya.
               "Miera nak saya dukung ke?Saya tak kisah,bukannya berat pun!"ejeknya sambil tersenyum sinis.
               Geramnya!Bila di pejabat,perangai dan tutur katanya sentiasa terjaga...tapi kalau depan aku,kalah semua barisan kasanova yang ada di atas dunia ni!
               "Mieeeeraaaa...."
               Daripada gaya dia memanggil namaku,boleh berdiri bulu roma dibuatnya.
               "Tuan nikan...."
               Tak sempat aku menghabiskan ayat apabila terasa bibirku dicubit lembut.Lelaki ini bnar-benar memaksudkan kata-katanya.
               "Sakitlah!"Aku menggosok bibirku.Nasib baik aku tidak pakai gincu,kalau tidak mesti comot.
               "Sakit ke?Kalau nak kena cubit lagi,ulanglah perkataan tuan tu lagi."
               Kenapalah nasib aku hari ini?Aku baliklah kalau aku terpaksa lalui semua ini dengan lelaki sewel ni...!
               Kami cuba mencari Shazlin,tetapi tidak berjumpa an akhirnya aku dan Tuan Megat duduk-duduk sahaja memerhati teelatah orang yang berkunjung tanpa bermain apa-apa.Beberapa kali Tuan Megat mengajak aku mencuba permainan yang terdapat di sana tetapi aku menolak.Bukannya apa,aku ni gayat sikit.Buatnya aku terlebih jeit nanti,hilang pula keayuaanku di hadapan lelaki ini.
               Aku memeluk tubuhku sambil menggosok kedua-dua tanganku.Sejuk juga tempat ini.Selalunya aku masih boleh bertahan dengan cuacanya,lagipun sudah beberapa kali aku  ke sini bersama teman-teman.Mungkin juga kerana kali ini tiada aktiviti yang kubuat meainkan duduk melanguk sahaja seperti ini menjadikan tubuhku tidak berpeluh dan kehangatan yang sepatutnya hadir dugantikan dengan kesejukan.Tambahan pula bila duduk berdua-duaan kononnya dengan lelaki yang tidak sama sekali kuimpikan.
               "Miera sejuk ya?"
               Aku melihat Tuan Megat cuba membuka jaket yang dipakainya.
               Taklah,"dalihku.
               Tuan Megat menyangkut jaketnya di bahuku tetapi aku menanggalkannya semula kerana tidak sampai hati melihat dia yang hanya memakai t-shirt sahaja.
               "Saya tak mahu."Aku memberikan semula jaket tersebut kepadanya.
               "Mieeeraaa..."
               Kenapalah lelaki ini suka memanggil namaku sebegitu?
               "Please tu..."Terhenti aku hendak meneruskan kata-kata itu.Takut bibirku dicubit lagi.
               Lucu agaknya membuatkan Tuan Megat tertawa.Jarng sekali aku melihat dia tertawa begitu menjadikan wajahnya kian menarik untuk terus ditatap.
              "Panggil Shah aje.Kalau tak,saya tak mahu pakai baju ni."
              Aku pula yang diugutnya.Bertuah betul!!!
              "Please Shah,pakai jaket ni,Saya tak seju pun!"Au bersuara dalam terpaksa.
              Tuan Megat mengambilnya tetapi menyangkutnya semula di bahuku."Saya rela kesejukan daripada tuan puteri saya mendapat sakit."
              Bisikannya terasa dekat di telingaku,membuat aku tergamam.Mata kami bertentangan dan aku terpesona dengan matanya yang berwarna hazel,hidungnya yang mancung dan bibir yang merah dengan kulit wajahnya yang bersih.Ditambah pula rambutnya yang sedikit berrombak tersisir rapi,tubuhnya tegap dan dadanya yang bidang serta tinggi lapai orangnya.Bila aku berdiri di sampingnya,ketinggianku separas telinganya macam Adi Putra,pelakon dari Singapura itu.
              "Hai...dah tergoda dengan saya ke?"
              Aku tersentak apabila suara itu berbisik di telingaku.Terasa darah menyerbu naik ke mukaku.Aku melarikan pandangan ke tempat lain,mengelak Tuan Megat perasan dengan tone wajahku.
              "Saya dahlama tergoda dengan Miera,sejuk dulu lagi!"
              Selamba sahaja lelaki ini berbicara,Aduh,manalah Lin ni?Selamatkanlah aku dari situasi ini....
              "Mieeeereeea...."
              Lembut bicaranya setiap kali memanggil namaku,tetapi aku tidak peduli dan melangkah meninggalkannya.


AKU hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan pulang.Tuan Megat dan Shazlin beberapa kali mengajaku berbual namun aku hanya  berbual seketika dan selebihnya aku melayan perasaanku sendiri.
              "Bye sayang..."bisik lelaki itu apabila dia menghantar aku ke pintu pagar rumah.
              Shazlin yang keletihan tertidur di kerusi belakang.
              Aku pura-pura tidak mendengar.
              "Mieeeraaaa..."
              Ketika mahu melangkah setelah pintu pagar ditutup,aku mendengar dia memanggil namaku seperti itu lagi.Aku menoleh dan lelaki itu tersenyum.
             "Mimpi yang indah,ye...."Sambungnya dan terus masuk ke dalam kereta tanpa menunggu kata balasan daripadaku.


SELESI mandi aku merehatkan diri di dalam bilik.Keletihan masih lagi terasa.Bila memikirkan peristiwa tadi,aku tersenyum sendiri Entah apa di fikirkan Tuan Megat agaknya sehingga sanggup berkata demikian.Haikal juga melayanku begitu dahulu.tetapi entah di mana silapnya.aku ditinggalkan terkapai-kapai tanpa sebarang berita.Aku trsentak bila telefon bimbitku memainkan lagu"Teman Tapi Mesra'nyanyian 'Ratu',menandakan ada pesanan yang masuk ke dalam inbox.
              Hai,mengelamun ke?
              Aku tak tahu siapa yang menghantar SMS tersebut.Mungkin salah nombor agaknya.Malaslah nak layan!     
             Takkan dah tidur?
             Aku semakin pelik membaca pesanan-pesanan ini.
             Tak jawab berdosa tau!
             Orang ni tak fikir ke yang dia berdosa mangacau aku yang sedang mencari kedamaian ini?Hatiku sudah mula berbara.
             Ni mesti tgh jauh berangan....
             Siapa pengacau ni ye?Terus kedail nombor tersebut dan aku terperangkap sendiri apabila suara itu memberi salam padaku.
             "Miera buat apa tu?"
             Mulutku terkunci untuk menjawab.
             "Mieeraaa..."bisiknya lembut.
             Aku terus mematikan talian.Entah kenapa aku tiba-tiba jadi tidak sanggup untuk terus mendengar suara itu lagi.Ada getar yang halus menghambat di ruang hati.
             Maafkan saya kerana menganggu tuan puteri.
             Saya tak sangka pesanan saya tak diundang sama sekali.
             Sekali lagi saya minta maaf.
             Alamak!Macam mana ni?Aku tidak tahu apa yang hendak dibuat sekarang ini.Aku tidak bermaksud untuk mengguris hati lelaki itu,tetapi sikap romntiknya membuatkan aku rasa takut lama-kelamaan akan terpaut padanya.Sesuatu yang cuba kuelakkan buat masa ini.
             "Assalamualaikum."
             Salam kuberi.Aku sendiri dapat mendengar degupan jantungku yang tidak lagi seirama.
             "Waalaikumussalam."Suara itu menyambutnya.Lembut.
             "Tuuu...ops...Shah,saya mintak maaf pasal tadi.Saya tak bermaksud macam tu...."terangku panjang lebar tetapi suara di sana hanya membisu.Aku menjadi serba salah dengan kebisuan suara di hujung sana.
             "Shah...please.Janganlah begini,"rayuku tetapi suara itu masih membisu.
             "Sahahhh...."Aku mencub lagi,kali ini separuh merayu.
             "iye sayang..."
             Erk!Tercekik aku apabila lelaki itu mula bersuara,membuat aku pula membisu.Terkejut.Tersentak.
            "Saya suka bila dengar suara Miera merengek."
            Malaun punya buak!Dia kenakan aku?
            "Shah!!!"Aku bersuara geram dn telingaku dapat menangkap suara lelaki itu ketawa.
            "Janganlah marah,sayang..."Dia bersuara lagi.
            "Awak nikan....!!!"Aku menjerit geram dan erus memutuskan talian.
            Beberapa kali telefon berbunyi tetapi tidak kuendahkan dan terus mematikannya.Kenapalah hari ini banyak kali hatiku disakitinya?Kalau begini selalu,aku boleh migrain menghadap dia tiap-tiap hari dengan perangainya yang sebegitu!
Bersambung....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...